Palvelumuotoilu ja palvelujen tuotteistaminen
Autamme palvelumuotoilussa ja palvelujen tuotteitamisessa. Palvelumuotoilulla palvelusi vastaavat paremmin asiakkaiden odotuksia.
Palvelumuotoilu ja palveluiden tuotteistaminen
Toteutamme tuotteistamisprosessin eri vaiheet yhdessä yrittäjän ja henkilökunnan kanssa
- ideointi
- tuotekehitys
- testaus
- hinnoittelu
- markkinointi ja myynti
- lanseeraus
- palaute ja jatkokehittäminen
Autamme yrityksiä muotoilemaan palveluitaan vastaamaan paremmin asiakkaiden odotuksiin.
- nykytila-analyysillä selvitetään yrityksen valmiudet, resurssit ja ns. pullonkaulat.
- toimintaympäristön kartoituksen ja käyttäjätiedon keruun avulla muodostetaan parempi asiakasymmärrys.
- selvitetään kannattavuuden edellytykset huomioivat ratkaisuvaihtoehdot sekä määritellään onnistumisen mittarit.
- erilaiset palvelutestaukset ja pilotoinnit auttavat toimivan palvelupolun saavuttamiseen.
Palvelumuotoilun työkaluina voidaan käyttää esimerkiksi
- business model canvaa ja service blueprintiä
- asiakasprofiilien laatimista
- haastatteluita, havainnointia sekä benchmarkausta
- mystery shoppingia
- testauksia ja pilotointeja